8 månader senare

Hej! Idag tänker jag skriva ett inlägg jag inte vanligtvis brukar göra. Idag blir det inte bara bilder utan jag vill gärna skriva lite om mina tankar om mitt fotande just nu.

Varför jag väljer att skriva detta just nu är för att vi nyss beställt hem en riktig systemkamera! Det känns super roligt och ända sedan jag började bli inne i att fota har drömmen varit en egen systemkamera. Och om ett par dagar sitter jag här med en egen och bara tanken på det gör mig så glad. Jag köpte min kamera jag har nu, i höstas i början av Oktober. Jag är jätte glad över hur jag bestämde mig för att prova på detta som en ny hobby och att jag verkligen samlade ihop till en egen kamera. Jag gillar kameran och jag skulle absolut kunna rekommendera den för en nybörjare som vill se om foto är något man vill hålla på med. Den hjälpte i alla fall mig att inse att fotografera är något för mig. Jag har väldigt roligt när jag fotar och att fota är något jag vill utvecklas i, som jag tycker är roligt. Och skulle absolut se mig själv jobba som fotograf i framtiden. Nu när jag har insett hur stort fotograferandet är för mig och hur mycket av min vardag jag vill ägna åt det känns det rätt att uppgradera mig till en systemkamera. Att lära sig alla olika manuella inställningar tycker jag låter som en rolig utmaning. Redan när jag började har jag läst på väldigt mycket om komposition i bilder, olika inställningar som bländare och iso och massa mer. Det är väldigt inspirerande för mig att läsa olika foto bloggar höra deras tips, hur de lyckades att komma dit dem vill och bara studera deras bilder och se vad man kan förbättra och utveckla i sina egna. Det finns så mycket nytt jag vill lära mig och därför blir en systemkamera helt perfekt.

Kameran jag beställt är en Canon eos 700d med tillhörande objektiv. Efter att sökt runt ett tag känns detta som en super kamera.

Kameran jag har nu innan är en ”lite avancerande kompaktkamera”. Den heter Canon Poweshot SX400 is.  Jag gör kanske ett inlägg om vad jag gillar och inte gillar med den kameran och lite bilder och sådant senare.

Här kommer en av de första bilder jag tog med kameran och en bild jag tog nyligen:

PicMonkey Collageg.jpg

Jag ser fram emot att lära mig mycket mer!

Kommentera

